Cuvinte-cheie: Dumnezeu, creația ex nihilo, creaționism, teism, evoluționism, darwinism, panenteism, cunoaștere rațională, cunoaștere divină, Ortodoxie, revelație dumnezeiască
Rezumat:
Deși cercetarea științifică este în plin avânt, cât privește, de pildă, lumea înconjurătoare, totuși, faptul creației nu poate să fie ignorat, chiar dacă unii oameni de știință îl neagă, în timp ce alții îl aprobă, fie și din perspective străine de viziunea patristică specifică Ortodoxiei. În consecință, limitele cosmologiei sunt structurate și de teologia creștină, care arată că studierea lumii, ghidată de legi ale fizicii într-un cadru limitat, se face în interiorul creației afectate de consecințele păcatului primordial, astfel că realitatea lumii înainte de păcat este cunoscută doar de către cei ce ajung la desăvârșirea duhovnicească și sfințenie, așadar, dintr-o perspectivă eshatologică.
Pagini: 24-47